Syplementacja!!


„Zaburzenia suplementowania..”

W dzisiejszych czasach, zanim ktoś pójdzie na siłownie, najpierw ( oprócz 40 par legginsów i butów za 1000 zł ) musi kupić SUPLEE za równowartość 5 letnich zarobków Kolumbijskiego takasówkarza, czyli jakies 18 650 000 Kolumbijskich Pesos (no dobra poniosło mnie trochę, dobrze tam zarabiają, chodziło mi o 500 zł :P)

 niektórzy szukają trenera, który przepisze im więcej proszków niż sam Pablo Escobar..

ok do rzeczy.

Codziennie dostaje pytania od podopiecznych czy kogoś kto nie jest klientem, jakie suplementy polecam?

– Moja odpowiedź ( chociaż wiem, że nie ładnie jest odpowiadać pytaniem na pytanie ) brzmi

Ale na co? jaki jest cel suplementacji?

I tu zaczyna się problem, bo te osoby przeważnie nie wiedzą, nie wiedzą co chcą „suplementować” – uzupełniać, aby „pomogło” – ale na co? Nie wiem, aby pomogło, mam 500 zł na to. AHA..

Czy trzeba brać tony suplementów ? – Czy da się przeżyć bez odżywki białkowej ? Czy spalacz tłuszczu nam pomoże ? Co wiąć, żeby mieć więcej energii ?

– Nie, nie trzeba..

– Jedynie w okresie jesienno-zimowym raczej większość ludzi może brać witeminę d3 i jeśli nie spożywasz tłustych ryb 1-2 x tygodniwo to również warto pomyśleć o omega-3.

– Czy potrzebna jest odżywka białkowa? – absolutnie nie, jeśli spożywasz odpowiednią ilość białka w swojej diecie to nie potrzebujesz „uzupełniać/suplementować” białka z odżywki białkowej, przydaje się ona jednak w przypadkach, kiedy potrzebujesz zrobić posiłek „na szybko”, na słodko? Lub nie masz ochoty spożywasz kolejnej porcji mięsa, jaj czy np. nabiału w ciągu dnia.

– Czy spalacz tłuszczu nam pomoże ?

Jeśli nie będziesz w deficycie, to nawet jeśli zjesz go razem z opakowaniem to i tak nie schudniesz, jeśli jesteś w deficycie to spalacz może delikatnie wspomóc redukcje ( w zależności od składu, może delikatnie zmniejszyć apetyt, zwiększyć poziom energii ) lecz nie będzie to magiczne chudnięcie leżąc w łóżku i oglądając netflixa jedząc popcorn.

– Co na energie ?

A Ile śpisz godzin dziennie ?

– 4-5

To się po prostu wyśpij, to najlepszy „suplement”  razem z nawodnieniem  – na wszystko. 😉

Jeśli masz odpowiednią dietę, trening, śpisz 7-8 godzin dziennie oraz pijesz minimum te 2-2,5 L płynów dziennie i koniecznie chcesz wydać nadmiar pieniędzy na suplementy to według mnie najlepiej by było to :

  1. Omega 3
  2. Witamina D
  3. Kompleks witamin i minerałów ( kompleks, bo mało kto wykona badania by sprawdzić ewentualne niedobory, by suplementować pojedyncze witaminy )
  4. Odżywka białkowa ( posiłki na szybko, na słodko, można mieć zawsze przy sobie )
  5. Kreatyna – Energia, lepszy trening, lepsza energia itd.

Także jeśli chciałeś/aś wydać 500 zł na suplementy to zostanie Ci ok 150 zł na zrobienie podstawowych badań 😉

Jeśli nie masz jeszcze planu dietetycznego i treningowego, to zamiast supli wiesz co kupić najpierw 😉

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment

If you want to leave a review, please Login or Register first.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *